Oddělení Udržitelnost projektů a platby zajišťuje zejména tyto činnosti:
V oblasti monitoringu a evaluace
- spolupracuje na vypracování postupů a navrhuje úpravy v metodických postupech upravujících monitoring, evaluaci, udržitelnost a uzavírání programu v rámci ROP,
- zajišťuje spolupráci s NOK včetně účasti v pracovních skupinách PS JMS, PS Monitoring, PS Evaluace a PS Ukončování,
- zajišťuje implementaci a správu monitorovacích IS (Benefit7, Monit7+, MSC2007)
- zajišťuje přístup zaměstnanců ROP do IS MONIT7+ a MSC2007,
- zajišťuje sběr a zaznamenávání dat o ROP do IS MONIT7+ a MSC2007 v požadovaném rozsahu a termínech,
- zajišťuje a kontroluje validitu dat v monitorovacích IS, kontroluje dodržování lhůt jejich zadávání do monitorovacích IS,
- zajišťuje a kontroluje přenos dat do IS Monit7 a MSC2007 koordinuje a zajišťuje testování kvality a zajišťuje aktuálnost dat v IS MONIT7+ a MSC2007 pomocí testovacích sestav definovaných NOK,
- zajišťuje komunikaci s MMR ohledně provozu MSC2007,
- dohlíží na řádné poskytování provozní podpory aplikace BENEFIT7, IS MONIT7+ a MSC2007 ze strany MMR, TESCO SW a S&T včetně testování jejich funkčnosti,
- zajišťuje uchování požadavků na úpravy monitorovacích IS v tištěné podobě a zodpovídá za jejich zadávání v rámci požadavkového systému MITIS,
- koordinuje a zajišťuje podporu Monitorovacího výboru ROP v rámci povinností Sekretariátu MV,
- koordinuje a zajišťuje analyzování dat o ROP,
- zajišťuje vypracování pravidelných monitorovacích zpráv (zprávy o realizaci, výroční zprávy a závěrečné zprávy o provádění ROP, resp. zprávy o finančním a věcném pokroku ROP),
- zajišťuje evaluační činnosti ROP,
- zodpovídá za zveřejnění monitorovacích zpráv a jejich distribuci daným subjektům,
- spolupracuje s NOK a EK na ex-post evaluaci ROP a souhrnných strategických evaluacích NSRR,
- zajišťuje zveřejnění výstupů evaluací a jejich poskytnutí NOK, zajišťuje uchování výstupů evaluací v tištěné podobě a v podobě monitorovacích zpráv,
- zajišťuje vypracování podkladů pro monitorovací a evaluační zprávy NOK.
V oblasti udržitelnosti projektů
- zajišťuje příjem a kontrolu monitorovacích zpráv o udržitelnosti projektu,
- zajišťuje vypořádání změn podmínek projektů v udržitelnosti,
- zajišťuje vypracování plánu fyzických kontrol v udržitelnosti,
- zajišťuje následnou kontrolu ve veřejné správě po ukončení projektu (po dobu udržitelnosti),
- zpracovává podklady pro odvody za porušení závazných předpisů při udržitelnosti projektů,
- zajišťuje přípravu projektů po skončení doby udržitelnosti a ostatních dokumentů oddělení k archivaci dle Spisového a skartačního řádu vč. jeho příloh a v souladu s interními postupy ROP.
V oblasti realizace projektů
- zajišťuje příjem a kontrolu monitorovacích zpráv a hlášení o realizaci projektu,
- zajišťuje data o projektech pro monitorovací IS,
- zajišťuje vypořádání změn podmínek realizace projektů,
- zajišťuje průběžnou kontrolu ve veřejné správě v průběhu realizace projektu,
- zajišťuje realizaci administrativních úkonů spojených s odstoupením jedné ze stran od smlouvy, ve spolupráci s Finančním a právním oddělením,
- zajišťuje komunikaci s příjemci v době realizace projektů,
- zajišťuje příjem, vypořádání nedostatků a schválení zjednodušené žádosti o platbu,
- vypracovává souhrnnou žádost o platbu (předání PCO),
- zajišťuje zpracování podkladů pro certifikaci výdajů,
- zpracovává podklady pro korekce, případné odvody za porušení závazných předpisů při realizaci projektů.
V oblasti metodiky
- zajišťuje aktualizace programového a prováděcího dokumentu ROP,
- zajišťuje aktualizaci metodik a postupů pro subjekty implementační struktury ROP,
- zajišťuje aktualizaci metodik a postupů pro žadatele a příjemce ROP,
- zajišťuje podporu při výkladu metodiky a postupů pro subjekty implementační struktury ROP,
- zajišťuje podporu při výkladu metodik a postupů pro žadatele a příjemce,
- zajišťuje provázanost metodik a postupů pro ROP s metodikami NOK a metodikami Ministerstva financí,
- zajišťuje zveřejnění metodik a postupů pro ROP a jejich distribuci příslušným subjektům,
- zajišťuje aktualizaci popisu řídících a kontrolních systémů,
- spolupracuje na zpracování podkladů pro certifikaci výdajů,
· spolupracuje při přípravě manuálů pro uzavírání, ukládání a archivaci dokumentů
- metodicky zajišťuje plnění funkce manažera rizik ROP.
V oblasti rozpočtu
- připravuje návrh rozpočtu Regionální rady, zabezpečuje hospodaření podle rozpočtu a kontroluje jeho čerpání,
- sestavuje rozpočtový výhled jako nástroj pro střednědobé finanční plánování,
- sestavuje návrh ročního rozpočtu Regionální rady,
- organizuje a koordinuje práce spojené s přípravou návrhu rozpočtu Regionální rady,
- sestavuje ve spolupráci s věcně příslušnými útvary úřadu podrobný rozpočet Regionální rady,
- vede evidenci schválených změn rozpočtu a rozpočtových opatření, realizuje schválená rozpočtová opatření, průběžně aktualizuje schválený rozpočet Regionální rady,
- zpracovává finanční analýzy,
- zabezpečuje výkon předběžné řídící kontroly správcem rozpočtu v rozsahu podle zákona o finanční kontrole.
V oblasti financování ROP
- spolupracuje na vytváření a navrhuje úpravy metodických postupů týkajících se finančního řízení,
- provádí převody prostředků z rozpočtu Regionální rady na účet příjemce,
- spolupracuje s příslušnými útvary úřadu při certifikaci výdajů,
- vypracovává podklady pro potřeby monitoringu,
- zajišťuje disponibilní finanční prostředky v rozpočtu Regionální rady,
- spolupracuje s PCO.
V oblasti účetnictví
- vede účetnictví a zaznamenává údaje o všech akcích týkajících se správy prostředků ze SF, CF a státního rozpočtu do informačního systému,
- vede účetnictví o vlastním hospodaření Regionální rady,
- zpracovává stanovené finanční a účetní výkazy Regionální rady,
- vede evidenci účetních dokladů, z nichž vyplývá finanční plnění,
- podle podkladů příslušných útvarů úřadu vystavuje a vede evidenci vydaných faktur,
- zpracovává podklady pro analytickou a rozborovou činnost,
- zabezpečuje výkon předběžné řídící kontroly hlavním účetním v rozsahu dle zákona o finanční kontrole,
- zabezpečuje styk s bankou,
- provádí finanční vypořádání a sestavuje návrh závěrečného účtu Regionální rady,
- zabezpečuje evidenci pohledávek a zajišťuje podklady k jejich vymáhání.
- spolupracuje s Provozním oddělením na inventarizaci majetku,
- zpracovává dokladovou inventarizaci.
V oblasti technické asistence
- zpracování projektového záměru na základě výzvy OP TP,
- zpracování projektové žádosti o podporu z programu OP TP,
- zajištění komunikace s ŘO OP TP,
- příprava a realizace projektu OP TP v portálu pro zadávání žádostí o podporu a správu projektů IS KP 14+,
- zpracování žádostí o platbu a zpráv o realizaci k projektu OP TP,
- aktualizace finančního plánu a rozpočtu projektu,
- spolupráce na vypracování prostupů a úpravy v metodických postupech týkajících se činnosti oddělení, tj. upravujících TP,
- účast na pracovních skupinách k TP,
- zajištění koordinace TP,
- spolupráce na hodnocení a výběru dodavatelů pro projekty TP,
- určení zdroje financování a způsobilosti výdajů,
· zajišťuje ukládání a archivaci dokumentů v oblasti TP.
V oblasti právní
- zajišťuje komplexní právní podporu pro jednotlivé oddělení,
- zajišťuje s věcně příslušným oddělením zabezpečení úkonů spojených se zadáváním zakázek úřadu,
- zabezpečuje přípravu a uzavírání smluv,
- zabezpečuje agendu registru smluv dle zákona, zajišťuje kontrolu správnosti postupu příjemců dotace při zadávání zakázek a veřejných zakázek spolufinancovaných z ROP,
- zajišťuje posouzení slučitelnosti dokumentů ROP s právními předpisy EU a ČR,
- spolupracuje s Provozním oddělením při zabezpečení výkonu personálních činností na úseku pracovněprávních vztahů pro zaměstnance, tj. zejména činnosti související se vznikem, změnou a skončením pracovního poměru a záležitosti s tím spojené,
- spolupracuje s Provozním oddělením při zabezpečení agendy dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr,
- podílí se na zabezpečení právního vymáhání pohledávek v souladu s vnitřním předpisem,
- navrhuje řediteli, příp. vedoucím oddělení, řešení právních problémů prostřednictvím spolupráce s externími specialisty,
- zajišťuje aktualizaci Závazných postupů pro uplatňování finančních korekcí,
- zajišťuje řešení nesrovnalostí a vede daňová řízení s příjemci podpory,
- zabezpečuje agendu výběrových řízení,
- vede a aktualizuje profil zadavatele,
- zajišťuje agendu žádostí o informace dle zákona,
- zajišťuje vyřizování stížností.
Vykonává další činnosti stanovené Operačním manuálem ROP a vnitřními předpisy.
( Platnost: od 1.1.2020)
|